
Náměty pro práci s dětmi – 15.03. – 19.03. 2021
14.3.2021
„Tů, tů, tů – auto už je tu“ – 15.3. – 19.3.2021
14.3.2021DV Předškoláci 15.3. – 19.3.2021 – Krteček vítá jaro – ze života hmyzu

Cíle:
- Rozvoj hrubé a jemné motoriky, rozvoj koordinaci ruky, oka
- Rozvoj paměti a myšlené
- Rozvoj smyslového vnímání
- Rozvoj samostatnosti při činnostech
- Rozvoj matematického myšlení
Očekávané výstupy:
- zvládnout běžné způsoby pohybu v různém prostředí
- reprodukovat kratší text
- osvojovat a upevňovat elementární poznatky o okolním prostředí
- vnímat všemi smysly – pojmenovat kladný pocit
- uklidit si své pracovní msto
- tvoření množin a podmnožin
Vzdělávací nabídka:
Uvítací báseň Jaro
Včelí pondělí:
Tvým úkolem bude namalovat 3 jarní kytičky pro včelku. Maminka ti připraví malá barevná kolečka (zrnka pylu) a schová je po celém bytě, nebo po zahradě, a tvým úkolem je bude všechny posbírat, a rozdělit na talířky dle barev.
Jelikož je včelka pruhovaná, zkusíš vzít do ruky nůžky a vystřihnout pár proužků.
Ochutnej med z kávové lžičky. Víš, že to je přesně množství, které včelka nasbírá za celý svůj krátký život.
Znáš písničky o Včelích medvídcích? https://youtu.be/zNPl8gWdwP0 Poslechni si písničky, podívej se na pohádku.
Pracovní list – časová posloupnost – včely, med, včelař
Mravenčí úterý:
Podívej se na pohádku „Příhody Ferdy mravence“ https://youtu.be/rogw-nfi49I . Namaluj mraveniště, třeba tuší, tužkou. Jestli nevíš, jak vypadá, jdi ho najít do lesa. Když budeš mít lupu, lépe uvidíš, jak spolu mravenečkové komunikují tykadly.
Vymaluj si obrázek Ferdy Mravence.
Pracovní list
Zkus tento pokus – na jednu misku dej cukr, na druhou citron (sladké a kyselé). Předpoklad: kterou z misek mravenec navštíví? Pozoruj reakci mravence. Co je ještě sladké? Co je hořké? Slané?
Motýlí středa:
Nauč se písničku „Chytila jsem na pasece.“ Ke stažení:
Víš, že motýlek stejně jako včelka opyluje květinky sosáčkem? Ale víš, že je předtím housenkou? Uměl by ses zakuklit? Znáš příběhy Motýlka Emanuela? Popros maminku, aby ti je vyprávěla.
Stínohra – najdeš správný stín k motýlkovi?

Beruškový čtvrtek:
Víš, že beruška se správně jmenuje Slunéčko sedmitečné, ale existují i berušky s jednou nebo dvěma tečkami?
Nauč se píseň „Beruško, půjč mi tečku“ https://youtu.be/GIPT0hTtBkQ a vyrob si berušku z papíru. Kde najdeš berušku? Víš, že beruška má nejraději život v trávě? Vyrob berušce trávu z papíru (stříhání proužků papíru, lepení na čtvrtku) a umísti tam svou berušku.
Pracovní list – obrázková posloupnost

Broučkový pátek:
Vyrob si broučka z klacíků, modelíny a skořápky od ořechu.
Víš, kolik mají brouci nohou? Znáš nějakého broučka? Poznáš tuto hádanku?
Hádanka:
Má housličky, tenké strunky. Třebaže je nepatrný,
když svůj koncert rozehrává, sluníčko mu přitakává.
Procvič jazýček: Gymnastika mluvidel – Správné c a č:
Praví cvrček cvrčku, že ho bolí v krčku,
Těší cvrček cvrčka, vezmi si kus brčka.
A tím brčkem, cvrčku, polechtej se v krčku,
Cvrky, cvrky, cvrk, cvrk, uzdravíš si krk, krk.
Pracovní list – (Obrázek číslo 32)
Pracovní list – (obrázek číslo 3)
Pohybové cvičení :

Zacvič si s básničkou :
Hádanky :
Hádej, hádej hádači
Nezapomeň vyrazit do přírody, k vodě, na louku, do parku, na zahradu či do lesa a zvířátka sleduj, ale nezapomeň v přírodě se chováme tiše a zvířátkům neubližujeme.