DV Předškoláci 15.3. – 19.3.2021 – Krteček vítá jaro – ze života hmyzu
14.3.202115.3. – 24.3. – Jaro ťuká na dveře
15.3.2021Vážení rodiče, z důvodu pandemické situace jsou mateřské školy uzavřeny a proto Vám přinášíme distanční výuku pro předškoláky i mladší děti. Vyhotovené pracovní listy, dětí z předškolních tříd, odevzdáte po znovuotevření MŠ. Pro mladší děti distanční výuka není povinná, ale můžete využít nabídky nabízených činností pro práci s dětmi. Pracovní listy si je možné po předchozí domluvě vyzvednout i v MŠ.
Očekávané výstupy:
– Přizpůsobit či provézt jednoduchý pohyb podle vzoru či pokynů
– Chápat prostorové pojmy – orientovat se v řadě – /např. první, poslední, uprostřed/
– Všímat si, co si druhý přeje či potřebuje /např. dělit se s druhým dítětem o hračky/
– Vyjadřovat se prostřednictvím hudebních činností – vyjadřovat se zpěvem
– Chápat základní pravidla chování pro chodce
Nabídka činností:
- Motivační pohádka: „Krtek a autíčko“ – vyprávění či četba příběhu
– poslech či převyprávění příběhu s dopomocí
- Námětové hry v domácím prostředí – „Na dopravu“ – stavba silnice dle možností
- určení směru jízdy s auty
- využití dopravních značek,
- vyznačení přechodu pro chodce…
- vzájemné půjčování hraček se sourozenci či rodiči…spolupráce + domluva
- nová báseň – „Auto jede“, „Vláček“, „Letadlo“
- Píseň s pohybem – „Jede, jede Mašinka“ – Zapojení celé rodiny do písně, vytvoření mašinky + obměny dle fantazie dětí či rodičů + doprovod na netradiční nástroje – lžička se skleničkou, píšťalka, vařečky, poklice…
- Pohybové aktivity venku – procházka na autobusové či vlakové nádraží – pozorování, rozhovory…formou soutěží: „Jakou barvu má první vagon?“ – orientace v řadě – první, druhý, poslední… + mechanické počítání vagonů…opakování barev…+ proběhnutí v určeném prostoru- napodobování dopravních prostředků dle fantazie dětí i rodičů či sourozenců…
- Rozvíjení poznání – pozorování dopravního ruchu ve městě – rozhovory, vyprávěnky, popis, používání přechodu pro chodce, správné rozhlédnutí…vysvětlení základních pravidel…
- Soutěže: „Kolik projelo červených aut?“ + různé obměny… Opakování názvů dopravních prostředků…otázky: „Co jezdí po kolejích?“, „Co létá ve vzduchu?“
- Dechová a artikulační cvičení – napodobování dopravních prostředků – jejich zvuky formou hádanek… „Hádej, hádej maminko, co to je za dopravní prostředek?
- Výtvarné a pracovní činnosti – výroba dopravního prostředku z krabiček, párátek, dřívek od nanuků, ruliček od toaletního papíru, látky… /vše, co doma najdete/
- Malba či kresba dle předlohy oblíbené hračky – dopravní prostředek
- Skládání loďky či parníku s dopomocí dospělé osoby či sourozence
- Kresba křídou dopravních prostředků na chodník…
- „Smutný semafor“- výroba semaforu – stříhání barevných kruhů + správné sestavení a nalepení – připomenutí pravidel přechodu – červená a zelená…
- Praktické činnosti – skládání rozstříhaných obrázků dopravních prostředků či skládání dopravních prostředků z různých tvarů, materiálů /opět, co najdete doma/…
- Smyslové hry –
- Najdi – semafor, sanitku /zrakové vnímání/
- Poslouchej – jedoucí auto, sanitku, která houká… /sluchové vnímání/
- Dotkni se – dopravní značky, volantu… / hmatové vnímání/
Motivační pohádka
- Krteček a autíčko
https://www.youtube.com/watch?v=sVBrRv8s2jQ
Dopravní značky
Dopravní prostředky:
Pracovní listy:
- Grafomotorika
- Pracovní listy:
Básničky
Vláček
„Jede vláček, jede krajem, my si také na vlak hrajem.
jeden vagon, druhý, třetí, zapojte se všechny děti.
Pára syčí, vláček houká, pan výpravčí z okna kouká.“
Letadlo
„Letí, letí letadlo,
jen aby nám nespadlo.
Leť si ještě výš
ať jsi slunci blíž.
Hudební a pohybové činnosti
Zatancuj si s Míšou