Náměty pro práci s dětmi – ,,Hodně práce na zahrádce“

ZE ŽIVOTA HMYZU – týdenní motivace 4.-7.5.2020
28.4.2020
Termíny pro vybírání poplatků za pobyt dítěte v MŠ
5.5.2020
Zobrazit vše

Náměty pro práci s dětmi – ,,Hodně práce na zahrádce“

Milí rodiče, vzhledem k okolnostem, které vyplynuly z pandemie Covid-19 je MŠ dočasně uzavřena.

Připravili jsme pro vás náměty pro práci s dětmi:

4.5. – 7.5. – ,,Hodně práce na zahrádce“

Charakteristika týdne:

Kde se vzala, tu se vzala, na cestičce čeká zelená konvička. Na koho čeká? Na malé zahradníky. Co je v ni schované? Lopatka, hrábě, rýč a motyčka, čtyři jarní kousky jarního zahradního náčiní, které budeme potřebovat. Připravíme záhonky, zryjeme půdu, zasázíme semínka, zalijeme první jarní kytičky a o všechny rostlinky se budeme starat.

Cíle a zaměření týdne:

  • Seznámíme děti s různorodými pracemi na zahrádce
  • Budeme pozorovat změny v přírodě
  • Naučíme se poznávat známé zahradní květiny
  • Připomeneme si důležitost vody pro život

Malá zahradnice:

Zahradnice malinká,

seje v hlíně semínka.

Vezme svojí konvičku,

zalije s ní kytičku.

Až zasvítí sluníčko,

povyroste maličko.

Náměty a činnosti:

  • Prohlížení obrázků, atlasů, knih s květinami
  • Květinové pexeso, puzzle
  • Pantomima – co dělám na zahrádce? Rytí, pletí, zalévání, hrabání, kopání …
  • Seznámení se se základním zahradnickým nářadím
  • Pomoc se zaléváním květin, rostlin
  • Zahradnické práce, přesazovaní květin, pozorování
  • Výlet do přírody, pojmenování druhů a barev květin, velikosti rostlin
  • Rytmizace názvů květin
  • Cvičení s vyrobenou květinou
  • Vystřihování květin
  • Výroba květin s různých materiálů

Pohádka – Když všechno kvete

Hádanky:

Červená jsem v hlíně, sedím si v ní líně. Zelené mám vlasy, rostu do krásy. Když mě sní kluk i holčička, budou mít zdravá očička. Kdo jsem? MRKEV

Najdeme ho na zahrádce, hrabe tajné chodbičky. Má s tím asi hodně práce, protože je maličký. Kdo to je? KRTEK

Říkadla: 

Tulipán – Tuli, Tuli, Tulipán, tulí se a není sám. Na rozkvetlém záhonku, kývá hlavou na stonku.

Sázím zeleninu – Sázím, sázím zeleninu, ruce už mám samou hlínu. Seju mrkev, sázím zelí, abychom se dobře měli

Louka zelená – Až se louka zazelená, tak si kleknem na kolena, utrhnem si kvíteček, upletem si věneček… V přírodě je krásně

Píseň s pohybem:

  Travička zelená – https://www.youtube.com/watch?v=VhVV17uxdTs

Šel zahradník do zahrady – https://www.youtube.com/watch?v=KHrlk7mNZGc

Čiperkové – Na zahrádce – https://www.youtube.com/watch?v=WBPJAsPPtCs

Směr kompetencí:

  • Získat kladný vztah k přírodě
  • Posilovat vztah a sounáležitost s přírodou
  • Připomínat důležitost ochrany přírody životního prostřední
  • Obohacovat poznání dětí – výslovnost, slovní zásobu
  • Rozvíjet praktické dovednosti
  • Vnímat svět kolem sebe a zaznamenat důležité změny